סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)
סטודיו לעיצוב מוצר תעשייתי מרעיון למוצר
סטודיו לעיצוב תעשייתי (1995)

תהליך עיצוב מוצר חדש

תהליך עיצוב מוצר הוא מורכב ולעיתים ארוך. עד אותו רגע מרגש בו יוצג מוצר חדש שלכם על מדפי המרכולים או בחנויות הווירטואליות ,תצטרכו להעביר אותו שלושה שלבים קריטיים עד למכירתו המוצלחת: פיתוח, ייצור ושיווק.

במאמר זה אתמקד בתהליך פיתוח מוצר, לייצור ושיווק אייחד מאמרים נוספים.

תהליך פיתוח המוצר מורכב, גם הוא, ממספר שלבים ומעורבים בו בעלי מקצוע שונים. ואסור לשכוח שלעיתים יש צורך לפנות למשקיעים

כל סטודיו המתמחה בעיצוב תעשייתי/ עיצוב מוצר או חברה לפיתוח מוצרים, בונים את תהליך הפיתוח המוצר בדרכם שלהם.

אבל אבני הדרך העיקריות זהות לכולם (ההוכחה לכך היא שבכל הצעות המחיר תיראו את אותן אבני הדרך עיקריות…)

מהן אבני הדרך העיקריות בתהליך עיצוב מוצר?

1.אפיון מוצר

2.עיצוב מוצרים עיצוב תעשייתי

3.תיכנון הנדסי

4.אב טיפוס

5.תיק מוצר והכנה לייצור.

פרקתי את פיתוח המוצר לאבני דרך אבל בחיים, בעבודה בסטודיו לעיצוב מוצרים

ובחברות פיתוח המתמכות גם בעיצוב מוצר, אין הפרדה מוחלטת ביניהן.

אצלנו, ב”מרעיון למוצר”, התהליכים קוראים לעיתים גם במקביל.

אני מקפידה לשלב, את כל אנשי צוות בכל שלבי הפיתוח .

למה ?

החשיבות לכך היא שלכל בעל מקצוע יש את הדגשים שלו לטובת המוצר.

מצאנו שהשיתוף מביא למוצר חדשני יותר ולעיתים אף לפטנט.

איך השילוב של אנשי הצוות בכל השלבים משפיע על פיתוח המוצר?

אתן דוגמא מהחיים, מפיתוח מוצרים רפואיים שעיצבנו.

אחד המוצרים שעיצבנו יועד לשימוש אישי על ידי פציינטית בביתה.

בישיבת צוות, בשלב התכן ההנדסי,המליץ מנדס הפרוייט על מנגנון מצויין, זול, פשוט לביצוע ולתיכנון.

לאורך כל הישיבה ניראה ש”הולכים עליו” עד הרגע שהגיע תורו של מעצב המוצר .

המעצב הציג נתון חשוב- בהנדסת אנוש- בנוגע לקהל היעד- שהפך את הקערה על פיה.

המוצר מיועד לנשים מגיל 30 ומעלה.

עם הגיל נחלשים השרירים בגוף והראשונים להחלש הם הקצרים – בין היתר שרירי האצבעות.משמע שכוח שאישה בת שישים תפעיל על המנגנון יהיה חלש ביחס לאשה בת 30. המעצב המליץ להתאים את המנגנון למאמץ סביר שאישה בת 60 יכולה להפעיל.

בחישובים שערך המהנדס, בעיקבות המלצת המעצב,הובהר שהמנגנון הזול לא יתאים לצרכים הנדסת האנוש של המוצר.

ללקוח הוצגו שתי האופציות, עלות המנגנון מול השקעת מאמץ סביר שמתאים לאישה בת 60.

ברור שהלקוח העדיף את האופציה השנייה.

גם אתם וגם אנחנו יודעים שהיינו עולים על הבעיה בהמשך, אבל היינו מבזבזים המון משאבי פיתוח .

עוצרת לשנייה לעשות סדר במונחים

לפני שאני ממשיכה, רק כדי לעשות סדר במונחים, כי זה מבלבל…

מעצב מוצר ומעצב תעשייתי הם שני שמות לאותו תפקיד.

כנ”ל לגבי עיצוב מוצר ועיצוב תעשייתי.

וגם,רק כדי לסגור את הפינה…

סטודיו/ משרד/ סדנה  לעיצוב מוצר , לעיצוב  תעשייתי הם שמות שונים לאותו דבר.

מה ההבדל בכל זאת בינהם?

כל אחד מתמקצע בתחום מסויים .

עבורכם חשוב לבחור את מי שתחום ההתמחות שלו מתאים לכם, לדוגמא: מוצרים רפואיים, מוצרים שמעוצבים לייצור המוני, מוצרי פלסטיק וכו’.

נמשיך,

להלן שלבי פיתוח המוצר  עם פרוט:

שלב איפיון המוצר:

שלב קריטי בפיתוח מוצר.

בשלב זה נפגש צוות הפיתוח עם הלקוח או נציגים שלו (לרוב אנשי שיווק ופיתוח).

כל אחד תורם מקסימום מידע לאפיון המוצר:

קהל היעד, מתחרים.

במידה ויש פיתוח אלקטרוניקה ותוכנה, הם מוצגים.

וגם דרישות וציפיות מבעלי העניין בפרויקט.

מידע חסר מושלם על ידי מומחים חיצוניים: מומחי חומרי גלם, חיפוש פטנטים במאגר הפטנטים (קניין רוחני – אם בבעלות משהו אחר), סקרי שוק מקצועיים ועוד.

בשלב האיפיון צוות הפיתוח מקיימים עם הלקוח מעיין סיעור מוחות/ חשיבה יצירתית משותפת.

לומדי את גבולות הגיזרה של הפרוייקט ובסוף השלב, כל אחד מאנשי הצוות יודע מה תפקידו בפרוייקט – ואפשר לצאת לדרך.

הלקוח ידע בשלב זה מה בדרך כלל אנחנו עושים בכל שלב ומה הוא צפוי לקבל בסיומו.

שלב עיצוב המוצרים העיצוב התעשייתי :

בשלב זה מוגדרת במחלקה/סטודיו לעיצוב תעשייתי, תצורה למוצר, מוגדרים חומרים, גימור פני השטח/ טקסטורות, צבע ועוד.

מוגדרת נוחות השימוש בו בגאומטריה ובפרופורציות נכונות.  

מעוצב ממשק משתמש – פידבק ברור לשימוש נכון ולטעות בשימוש .

כלל ראשון בעיצוב תעשייתי הוא – עצב מוצר ברור ואינטואיטיבי לשימוש שייתן פידבק לטעות יילווה גם בהנחיה לתיקון.

למוצרים משולבי תוכנה מעוצבים מסכים.

עבודת העיצוב מוגשת לרוב בהדמיות ממוחשבות

המעצבים שלנו, בחברת העיצוב “מרעיון למוצר”, עובדים בתוכנות תלת ממדיות, באותם כלים שעובדים מתכנני המוצר והיצרנים בעולם.

מה החשיבות בשימוש באותם כלים על יד מעצב תעשייתי ומתכנן מכני?

עיצוב המוצר והתכנון ההנדסי תלויים זה בזה ובשל כך מעצב מוצר עובד בשיתוף פעולה מלא  עם המתכנן המכני משלב פיתוח קונספט הראשוני ועד סופו של הפרוייקט כולו.

שימוש באותם כלי עבודה מקלים ומזרזים מאוד את פיתוח המוצר.

שלב התכן ההנדסי:

בשלב זה מתרגמים את התצורה לחלקים המותאמים לייצור סידרתי שנקבע מראש.

מתכנן מכני מחזק את הגאומטריה, מסיר חומר גלם מיותר, מעביר את החלקים אנליזה( כח, זרימה ועוד) כדי שהמוצר יעמוד בדרשות המכניות ובמנת חומר אופטימאלית.

מאמץ בתכן הוא השקעה כדאית.

תיכנון הנדסי ללא חלקים מיותרים או עודף בחומר גלם , כזה שמותאם לתהליך הייצור, להרכבה פשוטה ושינוע במינימום נפח הוא תיכנון חכם ויספק ללקוח מוצר מצוין.

שלב האב טיפוס/ בניית מודל פיזי :

מודל פיזי /אב טיפוס, מיוצרים לרוב בהדפסה תלת ממדית או עיבוד שבבי.

אב הטיפוס דומה, כמעט זהה למוצר האמיתי.

הלקוח יחזיק את המוצר בידיו ויכל לבחון אותו באופן עינייני, בדומה למוצר האמיתי ולתת פידבק על נוחות השימוש, אחיזה וכו’.

לרוב, לאחר בניית אב טיפוס ראשון, מעדכנים את התכן ההנדסי ואת עיצוב המוצר ויוצאים לבניית אב טיפוס  נוסף אוחד או יותר, תלוי במורכבות הפרוייקט.

שלב תיק המוצר :

מהתכן סופי, מופקים קבצי תיק מוצר שהוא אוסף קבצים לייצור כמספר חלקי המוצר.

בכל קובץ מצורפות הוראות לייצרן דוגמת: חומרי גלם, טולרנסים ליצור, טכנולוגיית הייצור וכו’.

המידע בקבצים כתוב ובנוי בשפה מקצועית המוכרת ליצרנים בעולם .

הלקוח או מי מטעמו יעביר את תיק המוצר לייצרנים בעולם ויקבל הצעות מחיר להשוואה.

אנחנו מזמינם מנהלי פיתוח להיוועץ בנו.

לשיחת יעוץ חינם לחץ כאן

מידע הוא על דעתנו, צוות פיתוח “מרעיון למוצר” ובהמשך לשיחות, שנערכו עם קולגות, מעצבים תעשייתיים, ממובילי שוק העיצוב .

אירית פרג'ון רולדאו
מרעיון למוצר - סטודיו לעיצוב מוצר

אני מזמינה אותך לקבוע פגישה ללא התחייבות, ויחד נהפוך את הרעיון היצירתי שלך למוצר אסתטי, בולט, מעל המתחרים ובמחיר תחרותי.
תמונה של מרעיון למוצר (1995)
מרעיון למוצר (1995)

עיצוב חכם ונכון למוצר מהווה גורם משמעותי להצלחת המוצר. מוצר מעוצב נכון יהיה ברור למשתמש כבר מהמפגש הראשון. הפעלת המוצר תהיה אנטואיטיבית, חווית המשתמש תהיה משמעותית, תותיר אחריה חותם וחשק לעוד.

עיצוב מוצר רפואי

בכל הקשור לטכנולוגיה בתחום הרפואי, אין מקום לטעויות. בהתאם לכך גם בתחום המכשור הרפואי וכל המוצרים הנלווים והמשלימים בתחום – אלו חייבים להיות מדויקים, אמינים ובעלי ערך מוסף

להמשך קריאה »

עלות פיתוח מוצר

כמה יעלה לי לפתח ולעצב מוצר ? פנה אלי לקוח חברה קטנה ושאל “מהי עלות פיתוח מוצר כולל עיצוב מוצר וייצור……?” והרעיון , המבריק דרך

להמשך קריאה »

  פשוט ובלי הרבה סיכון.  Private Label

אחד הדברים אשר מונעים מחברות לפתח מוצרים הוא חוסר תקציב, אך זו לא הסיבה היחידה. חברות רבות דווקא מעוניינות להוציא מוצר חדש לשוק פרי פיתוחן ואפילו יש להן את הרעיונות והמשאבים לכך, אך כיוון שלוח הזמנים תמיד צפוף ויש חשש להעמיס את הפרויקט על מחלקת המחקר והפיתוח, לוקח לרעיון זמן להתניע ולצאת לדרך הלכה למעשה.

להמשך קריאה »

לשיחת ייעוץ חינם צרו קשר

דילוג לתוכן